Considerem que cada infant és un ésser únic amb ganes de conèixer el món i amb capacitat d’expressar-se i comunicar-se. Un ésser social, actiu, creatiu, participatiu i amb gran potencial cognitiu i afectiu.
En aquestes edats la informació que reben els infants els entra a través dels sentits i és per això que a partir de l'observació i l'experimentació treballem les tres àrees del currículum d'educació infantil.
- Descoberta d'un mateix.
- Descoberta de l'entorn natural i social.
- Intercomunicació i llenguatges.
- Donem molta importància al joc ja que creiem que és un dret fonamental dels infants.
- Plantegem una educació integral.
- Respectem la llibertat i la individualitat de l’infant.
- Adaptem els mètodes d’ensenyament a les necessitats i característiques del grup i a les necessitats de cada infant.
- Potenciem l’interès i la curiositat dels nens i nenes.
- La nostra intervenció educativa respon a una concepció constructivista i a l’aprenentatge significatiu.
- Potenciem l’adquisició de l’autonomia mitjançant el treball dels hàbits.
- Utilitzem l’observació tant de l’individu com del grup, per tal de descobrir les seves necessitats i interessos.
- Potenciem l’educació emocional com a part indispensable en el procés educatiu.
Proverbi africà